2014. április 25., péntek

Coffee Prince 2. rész /Ricky/

2. rész


- Kelj fel, Yoora!- noszogatott az anyám.
- Nem akarok visszamenni oda- motyogtam a párnámba.
- Márpedig muszáj- lehúzta rólam a takarót, hogy megéreztem a lábamon a hideget. Így kénytelen voltam kikászálódni az ágyból, a fejemet a hideg víz alá dugni, hogy valamivel éberebb legyek. És Ricky azt mondta, ma reggel még fel is kell mosnom... Annyira, de annyira idegesített annak a  fiúnak a gondolata is, hogy az arckrémes tubust a földhöz csaptam. 
Csak mert ő annyira emberbarát, akkor már ő valaki? Azt hiszi elvigyorodik, és az ölébe esik minden? Azt hiszi, hogy lealázhat engem? Engem, Kwon Yoorát? Hát majd lesheti.
Mikor készen lettem, felkaptam a táskámat, és elindultam a kávézó felé. 35 perccel hamarabb érkeztem, még öt perccel hamarabb is odaértem, mint az a Hobbit kérte. A baj az volt, hogy ő ezt nem láthatta, mert bent sem volt. Sőt, egész végig nem volt ott, míg felmostam a padlót. Pedig tényleg nagyon igyekeztem, hogy az orra alá dörgölhessem, hogy nem vagyok olyan, akinek a munkától letörik a körme. Épp a takarítószertárba pakoltam a sötétben (persze, hogy nem találtam a villanyt) mikor hallottam, hogy valaki besiet a pult mögé. Na végre, itt van Ricky!- gondoltam magamban, magam sem értve, miért örülök a társaságának.
Azonban, mikor valaki két másodperc múlva a nyakamba ugrott, egy hatalmas: Meglepetés! felkiáltással, azonnal tudtam, hogy házszámot tévesztettem, ez nagyon nem az a fiú. Ijedtemben nekiestem a polcnak, mire valami kemény a fejemre esett.
- A francba..- motyogtam a fejemet tapogatva, hogy egyben van e még. majd felnéztem a támadómra. Egy szőkés hajú, ismeretlen fiú állt felettem tátott szájjal, és meredten bámult rám. Nyilván őt is meglephette a dolog.
- Te nem Ricky vagy...- motyogta.
- Örülök, hogy rájöttél!- mondtam, miközben még szédelegtem.
- Nagyon sajnálom!- harapott a szájába a fiú.
- Á, Changjo, itt vagy?- hallottam a pult felől Ricky hangját, és nemsoká megjelent a feje a szertárajtóban- Mit csináltok ti itt kettesben? És Yoora... miért vérzik a homlokod?- nézett rám kérdően.
- Vérzik a homlokom?- nyúltam az említett testrészemhez, és valóban éreztem, valami nedveset.
- Letámadtam, mert azt hittem, hogy te vagy az!- mondta a szőke fiú, Changjo még mindig bűnbánó arccal.
- Te szerencsétlen- csóválta a fejét Ricky, majd a karomnál fogva kihúzott a pult mögé, és leültetett- Hozok valami fertőtlenítőt, várj egy percet.
Úgy tettem, ahogy mondta, majd egy perc múlva vattapamaccsal és egy elsősegélydobozzal jelent meg.
- Szóval, Yoora, ez itt az idióta haverom, Changjo. Changjo, ez pedig a tegnap felvett csaj, Yoora.
- A beképzelt?- kérdezett vissza a szőke. 
Remek. El lettem könyvelve. De fáradtnak éreztem magam ahhoz, hogy vitát nyissak, így lehunytam a szememet, és hagytam, hogy Ricky bekenje valamivel a sebemet a fejemen. Egy szisszenés sem hagyta el az ajkamat.
- Nem olyan vészes...- motyogta Ricky, de nem tudhattam,hogy ez válasz Changjo-nak, vagy az én sebemnek az értékelése. De kíváncsi voltam, ezért kinyitottam a szememet. Azt azonban nem is sejtettem, hogy ilyen közel lesz hozzám az arca, ahogy épp ráfúj egyet a sebemre. Ő is meglepődött, mikor találkozott a tekintetünk.Csak meredten bámult rám, és én meg rá.
Valami furcsa érzés kerített a hatalmába, de nem tudtam megmondani, hogy mi is az pontosan. Egyszerűen csak... volt valami ebben a fiúban, amire nem tudtam rájönni. De könnyű volt belemerülni a tekintetébe. Várjunk... mi?
- Öhm... ha meguntátok egymás bámulását, akkor esetleg válaszoltok a kérdésemre?- jutott el hozzám Changjo hangja, mire egyszerre néztünk el másfelé. Ricky megköszörülte a torkát, és fejbe vágta barátját.
- Legközelebb ne ugorj rá a kollégáimra- morogta- Amúgy mi volt a kérdés?
- Kapok egy kávét?- támaszkodott a pultnak a fiú.
- Persze, Yoora csinál neked egyet. De legközelebb ne gyere be nyitás előtt!- majd hátra ment az irodába. Utána néztem, és fintorogtam egyet. Micsoda kiskirály!
Visszafordultam Changjo felé, és gyorsan készítettem neki egy hosszú kávét, amit kért, papírpohárban.
- Annyira nem vagy szörnyű, mint tegnap Ricky leírt- nézett rám áthatóan a fiú- Sőt, igazából azt mondta, hogy "Jött egy új alkalmazottunk. Nagyon szép, de beképzelt, hisztis, és nem érdekli az egész kávézó. Nem csípem az ilyen lányokat!"- utánozta Ricky hangját, ami önmagában elég vicces lett volna.
- Valamiért nem lepődtem meg, hogy a Hobbit ilyesmiket gondol rólam!- sóhajtottam, és Changjo elé toltam a kávét.
- Hobbit?- nevette el magát.
- Olyan kis édes manó- csúszott ki a számon, mielőtt gondolkozhattam volna.
- Édes?- nevetett még jobban.
- Nem úgy értettem- morogtam, majd mikor ki akarta fizetni a kávét, csak eltoltam a kezét- Meghívtalak rá!- vontam vállat.
- Ricky tényleg tévedett. Lehet, hogy elhívlak randizni is!- csapott az asztalra mókásan a fiú.
- Van barátnőd, ember- jelent meg Ricky a pult mögött.
- Hát, ha esetleg már nem lenne, akkor visszatérünk a témához!- ütögette meg a kezemet- Ne aggódj!
A másik már éppen készült fejbe vágni, de az arrébb csusszant, és már az ajtónál is volt
- Majd még jövök a napokban!- intett egyet, és már kint is volt. Elmosolyodtam.
- Bocsi, Changjo kicsit idióta- fordult a kávéfőző felé Ricky.
- Kedves srác!- vontam a vállam- Jó fej.
- Pedig nem vagytok egy "kategóriában"- macskakörmözött a levegőbe apró kis mosolyával.
- Nem. És akkor mi van?- néztem rá kihívóan, mire elvigyorodott.
- Fejlődsz, Kwon Yoora. De most fordítsd meg a táblát. Kinyitunk.

*
Végül egész nap nem sokat beszéltünk. Néha feltűnt ugyan, hogy rajta hagytam a szememet a fiún, magam sem értve a tettemet. Minden emberrel annyira közvetlen volt, mindenkire őszintén mosolygott, mindenkihez volt egy két kedves szava, igen, feltűnt, hogy gimis lányok csoportjai kérték tőle a kávét, és pirultak el, ha megdicsérte a hajpántjukat. Milyen nevetségesek!
Mégis, mi olyan nagyszerű ebben a fiúban? Jó, nyilván nekem is imponálna, ha éppen azzal a kis jogvédett mosolyával mondana valami kedveset, de hát ugye... jelek szerint egyetlen ember vagyok a földön, akit valamiért nem bír, és csak szórakozik rajtam. Hogy miért? Jó ég tudja...
Délután kellemes meglepetés fogadott. A legjobb barátnőim jöttek be hozzám, So Hee és Kyung Mi.
- El sem hiszem hogy tényleg itt dolgozol!- húzta a száját So Hee, mikor üdvözöltem őket.
- Én azt nem hiszem el, hogy belementél!- mondta Kyung Mi, és mikor elkészítettem a kávét kérlelően néztem Ricky-re aki csak egy legyintéssel mutatta, hogy odamehetek hozzájuk az asztalhoz.
Kivittem nekik a kávét, aminek habjába Ricky két kis koronát rajzolt, ezzel utalva valamilyen szinten arra, hogy üvegkalitkában felnőtt hercegnőknek tart minket. És lehet, hogy igaza is volt.
- Jól néz ki- szagoltak bele barátnőim- Hogy bírod?
Valahogy úgy éreztem, hogyha találkozok majd velük, akkor kiakadok, hogy mennyire utálok itt lenni, és mennyire megalázó, most viszont úgy éreztem, hogy meg kell védenem a helyzetemet.
- Nem olyan vészes. Sőt, egész jó.
- Ez tényleg te vagy?- tette a homlokomra a kezét So Hee- Te voltál az, aki mindig lenézte az ilyen munkákat. Most meg…?
- Tényleg vannak pillanatok, mikor érdekes. Sok ember fordul meg itt, jó őket figyelni.
- Sosem hittem volna, hogy bejön neked egy ilyen meló!- fintorgott kicsit Kyung Mi.
- Ne mondjatok semmi rosszat a munkámra. Inkább próbáljátok ki ti is!- dőltem hátra a széken összefont karral. Tudtam, hogy számukra furcsa a viselkedésem, de… számomra is furcsa volt.
- Jó, rendben, elhisszük, nem kell ilyen messzire menni- vigyorogtak.
- És ki ez a kis tündérfiú? Nagyon édes!- kérdezte So Hee.
- Ő Ricky…
- Már kellően beléd zúgott?- nevetett Kyung Mi.
- Nem ilyen egyszerű a helyzet. Nem bírja a gazdag csajokat- nyögtem.
- Nem hinném… Most is erre felé bámul!
Erre odakaptam a fejemet, és megláttam, hogy a fiú valóban minket néz. De úgy tűnt, hogy inkább csak elbambult, mert nem vette észre, hogy felé nézek, csak pár másodperc múlva találkozott a tekintetünk, mikor felvonta a szemöldökét, majd elfordult. Mi a baja?
- Bár úgysem nagyon esélyes, de azért aranyosan mosolyog- vigyorgott So Hee.
- Mi a tervetek mára?- tereltem a témát a hobbitomról. Vagyis…. miről beszélek, ő nem az én hobbitom.
- Délután elugrunk abba a szaunába, ahol a múltkor is voltunk. Meg egy szépségszalonba. Kár, hogy nem jössz velünk!- biggyesztette le a száját Kyung Mi.
- Bizony kár… De majd gyertek be, ha tudtok, hozzám, rendben?- néztem rájuk kérlelően, mire hevesen bólogattak.
- Nyugi, mindennap bejövünk. Te meg mutasd meg annak a srácnak, hogy ki Szöul királynője!
Ezen elmosolyodtam, de magamban valahogy úgy éreztem, hogy pont a csillogás az, ami nem nyűgözi le a fiút.
Nem soká elmentek a lányok, én meg visszamentem a pult mögé. Kicsit furcsának éreztem most a lányokat. Valamiért zavart, hogy olyan lenézően beszéltek erről a helyről, holott magamban én is szidom. Mintha más nem szidhatná, csak én. Elvégre… annyira nem rossz tényleg.
- Ha befejezted a gondolkozást, ami mellesleg nem áll jól, kiszolgálnád a vendégeket- bökött meg a vállával a fiú viccelődve, mire bólintottam egyet, rá sem nézve megindultam a vásárlók felé. Az arcomra varázsoltam egy mosolyt, elvégre nem akartam, hogy bajt okozzak, kirúgjanak, és örökre szégyenben éljek, hogy még ennyit sem tudok megtenni. Meg hát vártam, hogy vége legyen majd ennek a munkának, és én visszatérjek ahonnan jöttem. És utána irány az álomutazás.

*

Másnap Ricky nem volt munkába, helyette egy másik lány volt, Hyori, aki hétvégenként szokott lenni főleg (én heti 4 napot dolgoztam, a hétvégéim mindig szabadok lehettek, és még egy nap a hétköznapok közül). Velem egyidős volt, és mint kiderült, ő volt Changjo barátnője. Azonnal megkedveltem, cserfes, mosolygós csaj volt, be nem állt a szája, ráadásul pont nem érdekelte, hogy honnan jöttem, nem tett gúnyos megjegyzéseket rám, egyszerűen elfogadott. Hamar összebarátkoztunk, valahogy én is könnyebben megszoktam az ő társaságát, mint a nyársat nyelt sznob fiatalokat. (Mint már említettem, nekem nem sok olyan barátom volt, aki nem tartozott a felső 10000-be.)
Így a szerda hamar elrepült. Az egyedüli, ami fájt, hogy hiába ígérték a barátnőim, hogy eljönnek, nem jelentkeztek. Mikor meg sms-t írtam nekik, akkor egyszerűen csak egy „bocsi, sajnos közbejött valami” választ kaptam. És ez nagyon nem tetszett.
Csütörtökön volt a szabadnapom, alig vártam akkor is, hogy végre valami olyat csináljak, ami a régi életemhez köt. Felhívtam a lányokat, hogy találkozzunk, de egyikük sem vette fel a telefont, a hívott szám, nem is volt elérhető. Végül hívtam a szüleiket, és ők csodálkozva kérdezték, hogy én miért nem tudom, hogy Busan-ba mentek két napra, még tegnap este, és azt sem értették, hogy én miért nem mentem velük. Motyogtam valamit arról, hogy tudtam, de nem voltam benne biztos, és épp nem érek rá, majd letettem.
Mi ez? Már nem is szólnak? Lehet, hogy tényleg nem tudnék menni, de attól még szólhattak volna igazán. Hisz mondtam nekik, hogy csütörtökön szabadnapom lesz.
Így persze elment a kedvem a kimozdulástól, pedig szívesen beköszöntem volna Hyori-nak, aki ma Ricky-vel dolgozott együtt, de így maradtam otthon. Mivel nem tudtam magammal mit kezdeni, elkezdtem a neten nézni, hogyan kell a kávéhabból olyan csodákat csinálni, mint amit Ricky szokott. Találtam is videót a neten, nem is tűnt olyan nehéznek. Persze, mikor én álltam neki, hogy majd megmutatom a világnak, hogyan kell, hát nekem teljesen katasztrofális eredményt sikerült elérnem. A bejárónőnk állt mellettem a konyhába, próbált segíteni, és jót nevetett a bénázásomon. De hát… együtt nevettünk. Tényleg nem pincérnek születtem.
Pénteken már szinte vártam, hogy a munkában legyek. Ismét én voltam az első, aki érkezett, és itt ismét megpróbáltam alkotni valamit a kávés tejes dologból. Annyira belemerültem (mondjuk még mindig csak egy amorf paca lett), hogy nem is hallottam, hogy valaki a hátam mögé lép.
- Mit csinálsz?- hallottam a fülembe Ricky semmivel nem összetéveszthető hangját, mire ijedtemben kiesett a kezemből a kis hegyes végű szerszám, amivel a vonalakat húzogattam. Megfordítottam a fejemet, ezzel remélve, hogy a fiú kimászik az aurámból, de csak továbbra is nézte a csészémet, nem is zavartatva magát, hogy az orrom az arcát súrolja. Mivel a munkájáról van szó, úgy tűnt nem érzékel semmi mást.
- Ezt nem így kell csinálni!- mondta- Sokkal inkább a technikán van a hangsúly. Megmutatom- hátulról megragadta a kézfejemet, megfogott vele egy másik hegyes eszközt, és a kezemet mozgatva, vonalakat húzott vele. Az igazság az, hogy nagyon nem tudtam koncentrálni arra, amit mond és mutat. Hanem sokkal inkább arra, hogy az arcunk egymásnak préselődött, és a karja is körülöttem van. Miért hoz ez a fiú mindig zavarba? És én miért hagyom, hogy zavarba hozzon? Mi van velem? Ki ez a fiú?
- Így már világos?- nézett rám végül elengedve. Én még mindig úgy álltam, ahogy hagyott, magam elé bambulva.
- Mi van hercegnő? Sokkos állapotba kerültél egy közönséges pór érintésétől?- kuncogott, mire arcára néztem. Mosoly bujkált a szája szélén- Tudod, kicsit már hiányoztál, két együtt töltött nap után. De most végre újra együtt dolgozhatunk. Szóval mi lenne, ha először is lemosnád az asztalokat?- kacsintott rám, mire sóhajtottam egyet. Hosszú lesz ez a nap is.

*

Estefelé betoppant So Hee, nagy vigyorral az arcán, és azonnal elkezdte mondani, hogy mennyi minden jó dolgot láttak Busanban. Nem igazán volt hozzá hangulatom, elvégre engem elfelejtettek.
- És annyira helyes srác kérte el a telefonszámomat. Az apja a Park Hyatt Hotel egyik fejese- fejezte be a mondandóját So Hee.
- Rólam elfeledkeztetek?- kérdeztem durcásan.
- Hogy mi?- nézett rám nagy szemekkel.
- Mondtam, hogy csütörtökön nem dolgozok. Akár veletek mehettem volna…
- Nem dolgoztál? Nem is emlékeztem rá…- döntötte el a fejét a lány- De amúgy is azt mondtad, hogy annyira szeretsz itt dolgozni. Nem akartuk, hogy miattunk hiányozz… Meg amúgy is csak két hely volt már a repülőn- adta a jobbnál jobb indokokat, mire gúnyosan felnevettem. Nem ilyennek ismertem ezeket a lányokat. Fájt, hogy ilyen egyszerűen hagytak a fenébe… Minden megbánás nélkül.
- Akkor legközelebb is menjetek nélkülem, mert én annyira rohadtul szeretek itt dolgozni!- álltam fel idegesen.
- Nem értem, hogy miért kell így felkapni a vizet!- akadt ki ő is- Ha valami nem tetszik, akkor mondjad!
- Most mondtam! De ezentúl talán nem is tudom mondani… Mert már nem is fogjuk látni egymást, annyira el vagytok magatokkal!
- Hah, nevetséges vagy és féltékeny. Ha ilyen vagy, nem is jövök többet!- majd felállt és kicsörtetett az ajtón. Utána néztem, és ajkamba haraptam. Tényleg nem foglalkoztak velem, és bármennyire tudtam, hogy belőlem is a sértettség szólt, tudtam, hogy nem voltak ők igaz barátok. Eszembe jutott, amit anya mondott.
„- Elhiszem, Yoora, hogy azt hiszed, jobb vagy náluk, de apáddal rájöttünk, ha még most, nem teszünk semmit azért, hogy megváltozz, később sem fogsz elboldogulni az életben. Szerinted olyan sokan akarnak majd egy ilyen személyiségű lánnyal barátkozni?”
Egészen egy héttel ezelőttig hittem benne, hogy a barátaim nem a pozícióm miatt vannak velem. De hát ismertem őket jól. Kibeszéltük gyakran az embereket, főleg, akiket nem szívleltünk. Ezek után, hogy ilyen helyen dolgozok, és úgymond bemocskolom a kezemet, rólam is pletykákat terjesztenek majd? Azok, akikről azt hittem, jóban, rosszban együtt leszünk?
Nevetségen. Majdnem előtörtek a könnyeim, így motyogtam valamit Ricky-nek arról, hogy a raktárból kell szalvéta, aki mellesleg valószínűleg végig hallotta a beszélgetést, és beléptem a helységbe, majd leültem az egyik ládára. Hagytam, hogy kibukjanak a könnycseppjeim. Tudtam, hogy gyengeség sírni, de… csak úgy csorogtak. Nem tudtam megálljt parancsolni nekik.
- Menne a fenébe az összes hülye, beképzelt picsa!- sírtam fel belerúgva egy üres üvegbe. Majd rájöttem, hogy én is egy vagyok közülük. Nem! Én akkor is más leszek- határoztam el magamban. Ezentúl nem érdekel semmi, azt teszem, amit jónak látok, és nem azt, amiről azt hiszem, hogy a rétegem jónak látja.
- Nocsak, ha a hercegnőből Hamupipőke lesz, akkor a barátai cserbenhagyják?- hallottam egy hangot az ajtóból.
- Ricky, hagyd abba…- nyögtem, és felé fordítottam az arcomat. A szeme elkerekedett, mikor meglátta a könnyeimet. Az ajkába harapott zavartan, és közelebb lépett, majd mellém ült, és esetlenül átölelte a vállamat.
- Ne sírj! Hallottam a beszélgetést, és megértelek. Most mérges vagy, de biztosan ki fogtok békülni, és kiderül, hogy csak félreértés volt…- motyogta, közben a vállamat simogatva. Az arcomat a mellkasába temettem zavaromban, amitől kicsit meglepődhetett. Vagyis a keze megállt, és a lélegzete is furcsán rendszertelen lett.
- De annyira utálom őket!- sírtam az ingébe.
- Tudom. Tudom milyen érzés, ha a barátok otthagynak. Ezért te próbálj meg más lenni, jó? – tolt el magától, és nézett a szemembe. Az arcomhoz emelte a kezét, és letörölte a lecsorgó könnyeket. Most annyira más volt, mint szokott lenni.
- Nem hiszem el, hogy ezt mondom, de azt hiszem ez a legtöbb, amit érted tehetek. Gyere el velem holnap valahová!- mosolyodott el édesen.
- Hogy mi?- döbbentem meg, és egy percre a sírásról is megfeledkeztem- Most randira hívsz?
- Isten ments, hercegnő!- nevetett fel jóízűen- Csak valahová készültem, a munkával kapcsolatos, de nagyon szuper hely, miért nem jössz velem? Eleve két embert hívtak. Egyedül akartam menni, de jó lenne, ha te is jönnél.
- Miért hívsz magaddal?- kérdeztem gyanakodva.
- Mert úgy érzem, hogy most szükséged van barátokra. Olyanokra, akikre számíthatsz. Olyanokra, akik igaziak. Na? Benne vagy? Legyünk... öhm... barátok?
- Rendben! De aztán ne kritizálj közben!- mondtam összehúzott szemekkel, még mindig a csapdát keresve.
- Ígérem, nem foglak, ha normálisan viselkedsz. Na, gyere zárjunk be. Aztán holnap legyél 11-kor délelőtt a kávézó előtt. Menjünk együtt!- ragadta meg a csuklóm, majd húzott magával ki, hogy minél hamarabb otthon lehessünk, és eltegyük magunkat holnapra.
Valamiért úgy éreztem, hogy Ricky-vel ezentúl sem lesz a kapcsolatunk egyenletes, de boldog voltam, amiért egy kicsit megváltozott a hangneme velem szemben. Azt meg hogy miért érzem magam kicsit furán zavarban, ha vele vagyok, majd kiderítem...

/Folyt. köv./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése